سیسکو Catalyst AP را در فضای باز برای Wi-Fi 6E با قدرت استاندارد کامل می کند.

اکسس پوینت سیسکو WIFI 6

سیسکو Catalyst AP 9800 نمونه‌هایی از پایه و پایه دیواری کاتالیست جدید سیسکو در فضای باز CW9163E Wi-Fi 6E AP. موارد استفاده معمول برای دستگاه دارای AFC شامل شبکه‌های محوطه دانشگاه، مهمان‌نوازی و استراحتگاه، وای‌فای رایگان شهری، و ساختمان‌ها و مناطق صنعتی در فضای باز یا باز است.

معرفی وای فای 6 گیگاهرتز یک تغییر پارادایم در اتصال و همچنین بزرگترین گام تکاملی در وای فای از زمان شروع آن تقریباً 25 سال پیش است. با توجه به اینکه سرویس‌های AFC اکنون قبل از روشن شدن تنها در انتظار تأییدیه‌های نهایی FCC هستند، سیسکو با انتشار اولین AP 6 گیگاهرتزی در فضای باز، Wi-Fi 6 گیگاهرتزی را در همه جا راه‌اندازی می‌کند. این شرکت می‌گوید مجموعه بی‌سیم سیسکو اکنون شامل ۶ گیگاهرتز AP برای هر برنامه است.

تاریخچه بی سیم در حال ساخت است زیرا FCC آماده می شود – به احتمال زیاد قبل از پایان سه ماهه اول سال آینده – برای صدور گواهینامه اولین ارائه دهندگان خدمات AFC برای بازار ایالات متحده. این بدان معناست که شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات به زودی مجاز خواهند بود که Wi-Fi 6 گیگاهرتزی را در خارج از منزل (و داخل خانه) در سطوح توان استاندارد کار کنند. نتیجه یک جهش بزرگ در دسترسی و کیفیت اتصال Wi-Fi با حداکثر شصت و سه برابر سیگنال‌های RF قوی‌تر در مقایسه با وای‌فای کم مصرف موجود و تنها با فرکانس ۶ گیگاهرتز داخلی خواهد بود.

هفته گذشته سیسکو مجموعه نقاط دسترسی Wi-Fi 6E خود را با انتشار اولین Catalyst AP با قابلیت 6 گیگاهرتز در فضای باز با نام CW9163E گسترش داد. Wi-Fi 6E فرصتی است که بازی را تغییر می‌دهد تا شرکت‌ها به کارکنان، مهمانان و دستگاه‌های IoT خود با وای‌فای با کارایی فوق‌العاده خدمات ارائه دهند. ما بر این باوریم که ارزش خدمات Wi-Fi زمانی که در باند 6 گیگاهرتز بکر و بدون تداخل کار می‌کند، یک مرتبه افزایش یافته است. دان وانگ، مدیر محصول در Cisco Wireless می‌گوید و اکنون طیف کاملی از مزایا در فضای باز با سطوح توان استاندارد نیز در دسترس است.

رابط کاربری AFC از قبل موجود و آماده است

AP جدید فضای باز شامل معماری سه باند با دو جریان فضایی برای هر یک از باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز است. آنتن های خارجی الگوهای تابش جهت دار یا همه جهته یا (در نیمه اول 2024 موجود) را ارائه می دهند. سیسکو می‌گوید از آنجایی که موقعیت جغرافیایی یک نیاز حیاتی خدمات AFC است، AP جدید با یک گیرنده GPS داخلی ارائه می‌شود که می‌تواند با یک آنتن GPS خارجی اختیاری گسترش یابد. حداکثر سرعت داده PHY ارائه شده توسط AP جدید 3.9 گیگابیت بر ثانیه در مجموع برای سه باند است.

اکسس پوینت سیسکو WIFI 6

سیسکو می‌گوید، سرویس‌های AFC مورد نیاز برای کارکردن AP جدید در خارج از منزل با قدرت استاندارد، هم‌اکنون هم در پلتفرم کنترل‌کننده Catalyst 9800 و هم روی داشبورد Meraki راه‌اندازی شده‌اند. یک نمایش سریع AFC UI عملکرد AFC را نشان می‌دهد که از پایگاه داده پرس و جو می‌کند و تقریباً بلافاصله نقشه‌ای از کانال‌های موجود در مکان مشخص شده و در چه سطوح قدرت ایجاد می‌کند. دان وانگ می‌گوید: «با فعال‌کردن AFC، هنگام استفاده از نقاط دسترسی Catalyst Wi-Fi 6E، البته می‌توان با برق استاندارد در داخل خانه نیز کار کرد.

احتمالاً مهمترین موارد استفاده برای AP جدید شامل پوشش مناطق بیرونی در محوطه دانشگاه یا به عنوان مثال Wi-Fi در فضای باز برای مهمان نوازی و استراحتگاه است. اتصال به تاسیسات صنعتی بزرگ مانند آویزهای هواپیما یا مراکز حمل و نقل در فضای باز از دیگر کاربردهای امیدوارکننده است. سیسکو همچنین معتقد است که Wi-Fi عمومی شهری (معمولاً رایگان) به عنوان یکی دیگر از موارد استفاده بالقوه مهم، شرکت می گوید.

چقدر طیف توان استاندارد 6 گیگاهرتز در عمل در دسترس است؟

هدف از سرویس AFC محافظت از کاربران فعلی باند 6 گیگاهرتز در برابر تداخل احتمالی Wi-Fi است. این بدان معنی است که – گهگاه – بسته به موقعیت AP، باند کامل 850 مگاهرتز 6 گیگاهرتز نمی تواند در دسترس خدمات Wi-Fi قرار گیرد. اما چه مقدار طیف معمولاً در عمل در دسترس است؟ مقاله سفید اخیر کوالکام سعی دارد به این سوال پاسخ دهد.

کوالکام بررسی کرد که چه مقدار توان استاندارد طیف 6 گیگاهرتز در 1000 مکان AP در سراسر منطقه خلیج سانفرانسیسکو در دسترس خواهد بود. نتایج دلگرم کننده بود. در تمام سناریوهای در نظر گرفته شده، 90٪ از مکان های AP بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی، به بیش از 90٪ از کانال های برق استاندارد 6 گیگاهرتز دسترسی دارند.

ارسال دیدگاه