رشد مشتری 5G چین کند می شود، اما شبکه ها گسترش می یابند

80اینترنت .5G
اینترنت 5G

اپراتورهای 5G چین در ماه آگوست به 17 میلیون مشتری 5G اضافه کردند، اما در حالی که این رقم با استانداردهای بیشتر بازارها رقم قابل توجهی است، رشد در این کشور کند شده است.

این البته قابل درک است. سه شرکت مخابراتی اصلی کشور – چهار شرکت، اگر مشارکت محدود شرکت تازه وارد China Broadnet را در نظر بگیریم – در چند سال گذشته مشتریان 5G را با نرخ گره‌هایی اضافه کرده‌اند، منحنی که همیشه ناپایدار بود.

طبق آمار جدیدی که این هفته منتشر شد، این سه بزرگ با هم در ماه گذشته 16.6 میلیون مشتری جدید بسته 5G را ثبت کردند. این در مقایسه با 26.2 میلیون افزوده شبکه 5G در آگوست 2022 است. China Mobile، China Unicom و China Telecom به موضع خود مبنی بر ارائه بیشتر مشتریان طرح 5G به جای اشتراک تعداد مشتریانی که واقعاً از شبکه های 5G خود در ماه به ماه استفاده می کنند، پایبند هستند. بر اساس این گزارش، اگرچه ما از گزارش های مالی می دانیم که کاربران واقعی 5G کمتر هستند. با این وجود، ارقام به ما حس خوبی از پیشرفت بازار می دهد و مقایسه با سال گذشته معنادار است.

China Broadnet داده های ماهانه را به اشتراک نمی گذارد، اما می توان گفت که سهم آن در کل 5G کم است.

China Broadnet با راه اندازی خدمات در ژوئن سال گذشته به چهارمین اپراتور شبکه تلفن همراه کشور تبدیل شد. مقابله با بازیگران تثبیت شده همیشه چالش سختی بود – رهبر بازار China Mobile یک دو هفته پیش 986.5 میلیون مشتری تلفن همراه داشت – و این موضوع ثابت شده است.

همانطور که لایت ریدینگ در ماه ژوئن گزارش داد، China Broadnet حدود 9 میلیون مشتری را در اولین سال فعالیت خود ثبت نام کرد که یک قطره در اقیانوس از نظر چین است. شکایت هایی در مورد کیفیت شبکه و خدمات مشتری وجود دارد، اگرچه به نظر می رسد پوشش آنلاین این مسائل سانسور شده است.

همانطور که توسط RCR Wireless گزارش شده است، با استناد به گزارش های مطبوعاتی چین که ردیابی آن دشوار بود، ادعا کرد که در ماه آگوست به پوشش سراسری 5G با استفاده از طیف 700 مگاهرتز رسیده است. اپراتورهای چین در ترتیبات مختلف اشتراک ایستگاه پایه درگیر هستند. در این مورد China Broadnet اعلام کرد که 578000 سایت را با China Mobile به اشتراک می گذارد و این امکان را فراهم می کند که تمام شهرها و شهرها را با 5G در 700 مگاهرتز پوشش دهد. همچنین به 3.8 میلیون سایت 4G و 5G با استفاده از فرکانس های 2.6 گیگاهرتز و 4.9 گیگاهرتز دسترسی دارد.

شبکه جهانی تلویزیون چین (CGTN) اخیراً به آمارهای وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) اشاره کرد که نشان می‌دهد اپراتورهای تلفن همراه چین با هم تا پایان جولای 3.055 میلیون ایستگاه پایه 5G یا به عبارت دیگر 26.9 راه‌اندازی کرده‌اند. درصد از کل سایت های تلفن همراه این کشور دارای 5G بودند.

این بیش از آن چیزی است که بسیاری انتظار داشتند. به عنوان مثال، Omdia در اوایل سال جاری پیش بینی کرد که چین تا پایان سال جاری 2.9 میلیون ایستگاه پایه 5G خواهد داشت، هدفی که قبلاً از آن فراتر رفته است. این شرکت تحلیلگر پیش بینی می کند که طرح های اشتراک گذاری شبکه به افزایش پوشش 6G در مناطق روستایی کمک می کند و به نوبه خود پوشش بهتر 5G را به فناوری غالب بازار تا سال 2026 تبدیل می کند. انتظار می رود تا پایان سال 2028 5G 65.1 درصد از کل بازار را به خود اختصاص دهد. اشتراک های تلفن همراه، از جمله اینترنت اشیا.

طبق داده های MIIT همانطور که مطرح است. تعداد کاربران 5G در چین در پایان ماه جولای به 695 میلیون رسید که معادل 40.6 درصد از کل پایگاه تلفن همراه این کشور است.

این سه بزرگ ادعا کردند که در پایان ماه اوت 1.3 میلیارد مشتری بسته 5G داشتند که به نشان دادن اختلاف بین کاربران واقعی شبکه 5G و کسانی که به سادگی در تعرفه 5G ثبت نام کرده اند کمک می کند. ترسیم رشد مشتریان شبکه 5G به ما کمک می کند تا تصویر واقعی تری از کاهش سرعت بازار به دست آوریم.

کلیدواژه : اینترنت 5g
ارسال دیدگاه